Dizaina biroja H2E radošā direktore Ingūna Elere par Rīgas Motormuzeja ekspozīcijas veidošanu

Kāpēc muzejs?

Amerikāņu mākslinieka Endija Vorhola teicienu “All department stores will become museums, and all museums will become department stores” [“Visi universālveikali kļūs par muzejiem un muzeji par universālveikaliem”] var droši attiecināt uz šodienu. Nākotne ir pienākusi!

Mūsu darbs ir vērsts uz to, lai svētdienās cilvēki Latvijas muzejos būtu vismaz tikpat daudz cik lielveikalos. Lai laiks, kas pavadīts muzejos, būtu jēgpilns, kvalitatīvs un iedvesmojošs.

 

Pievienotā vērtība 

Motormuzeja ekspozīcijas pievienotā vērtība, manuprāt, ir laikmeta konteksta iezīmēšana, izmantojot dizainu kā instrumentu. Muzeja saturs un kolekcija ir jebkura muzeja centrā, bet dizains var sniegt ekspozīcijai pievienoto vērtību – daudzlīmeņu jēgpilnu vēstījumu.

 

Izaicinājumi

Šis viss bija liels izaicinājums daudzu gadu garumā, nemitīgi pierādot, ka, izmantojot dizaina domāšanu un komandā strādājot, var sasniegt labāku rezultātu. Izaicinājumi bija gan tehniski, gan estētiski, gan emocionāli, gan ētiski. Šis bija projekts, kurā mums bija nemitīgi jāpierāda un jāapliecina mūsu profesionalitāte par ikvienu detaļu.

Jāatzīst arī, ka pēdējais izaicinājums neizdevās – re-dizainēt Motormuzeja identitāti un ekspozīcijas navigācijas bukletus atbilstoši laikmetam un jaunajam ekspozīcijas dizainam. Bet arī tas ir izaicinājums – pieņemt savu profesionālo sakāvi muzeja grafiskās identitātes jomā un mācēt atkāpties.

 

Fotogrāfiju autors Gvido Kajons, no dizaina biroja H2E arhīva