Sanita Kossoviča no Memoriālo muzeju apvienības par Raiņa un Aspazijas muzeja jauno vizuālo identitāti

Kāpēc muzejam svarīgi sadarboties ar radošajām industrijām

Es vienmēr esmu uzskatījusi, ka ir jāļauj strādāt profesionāļiem. Vizuālā identitāte ir ļoti smalka lieta. Tas ir tāpat kā piedzimstot bērnam iedot vārdu, ar kuru cilvēkam ir jāsadzīvo visu mūžu, protams, ir jau iespēja arī to nomainīt, bet tas nav vienkārši, jo atkal ir vajadzīgs laiks, kamēr jaunais vārds tiek atpazīts.

Turklāt vizuālās identitātes veidošana – tā nav tikai mākslinieciska izpausme, bet arī rinda noteikumu, kas nosaka to, vai tā ir veiksmīga un nolasāma. Ar to var tikt galā tikai profesionāļi, šajā gadījumā radošo industriju pārstāvji.

 

Pievienotā vērtība

Raiņa un Aspazijas muzejs sastāv no četrām muzeju vietām, trīs no tām tiek atjaunotas. Dizaina birojs H2E izstrādāja vizuālo identitāti, viņi mums to uzdāvināja. Tā palīdzēja arī tālākajā darbā, jo tika integrēta arī ekspozīciju un publisko telpu interjeros. Pievienotā vērtība – visaptveroša identitātes integrēšana telpā.

 

Izaicinājumi

Vizuālās identitātes lietošana! Tas ir izaicinājums vienmēr un visur. Pienāks brīdis, kad mūsu sadarbība ar dizaina biroju H2E pie Raiņa un Aspazijas muzeja būs noslēgusies (vai pārtraukta uz laiku), un tad būs būtiski, lai mēs paši ievērojam vizuālās identitātes vadlīnijas.

 

Attēli no Memoriālo muzeju apvienības arhīva